Blogger Layouts

Tuesday 4 October 2011

pengenalan syarikat



Syukur dan puji kehadrat ilahi Tuhan sekalian alam , yang Maha Mengetahui lagi Mha Bijaksana , yang Maha Lemah Lembut lagi sangat mendalam pengatahuan-NYA tentng hamba-hamba-NYA .Serta selawat keatas nabi junjungan besar kita nabi Muhammad S.A.W yang diutus sebagai rahmat bagi seluruh alam .
Memang sudah jelas lagi bersuluh dan tidak perlu diperdebatkan lagi Allah S.W.T dan makhluk seluruh ciptaannya tidak mempunyai pertalian keturunan , juga berdiri dengan sendirinya dan memiliki hak untuk menentukan hukum terhadap makhluk-NYA , sebaliknya para makhluk yang akan dipersoalkan dan diminta pertanggung diatas apa yang telah mereka kerjakan .
Demikianlah sunnahtullah , yang telah memerintahkan yang maaruf dan melarang yang mungkar , lalu mengutuskan para nabi dan rasul-NYA untuk memberikan peringatan akan sunnah-sunnahNYA (aturan) yang abadi dan tidak aka pernah berubah untuk selamanya . Pendek kata ‘tidak akan turunazab kalau bukan kerana dosa , dan tidak akan terhapus  dosa melainkan dengan bertaubat .
Syarikat kami bermula dari hasil keluarga sendiri yang diusahakan dari kalangan adik beradik sahaja secara kecil-kecilan dan hanya menjual sedikit sahaja jenis perabot.Kemudian syarikat kami bermula secara besaran setelah pinjaman bank diluluskan dan kini masih kekal maju.Ins-Allah..sekian wasalam….

No comments:

Post a Comment